Napriek tomu, že v minulom roku automobilový priemysel z každej strany skúšala koronakríza, rozbehnutý prechod na elektromobilitu zastaviť nedokázala. Automobilkám bolo zrejmé, že ak chcú v nasledujúcich rokoch uspieť, musia uviesť svoje novinky na trhy čím skôr.

Masívne investície do e-mobility, dizajnu a vývoja nových technológií musia transformovať na zisky. Najviac sa to darilo dvom automobilovým skupinám – americkej technologickej spoločnosti Tesla a skúsenému koncernu Volkswagen.

Jozef Kabáň
Neprehliadnite

Dizajnér Kabaň: Odísť z Rolls Royce bolo ťažké, ale správne rozhodnutie

Obe skupiny dokázali počas roka predstaviť alebo začať vyrábať viaceré elektrické modely. Kým Tesla cielila s Modelom Y na širšiu klientelu, Volkswagen vytváral celé nové portfólio pre svoju elektrickú budúcnosť. V rámci koncernu napredovali viaceré jeho značky, okrem iných Škoda, ktorá si dokonca vytvorila vlastný segment.

Zmeny prídu postupne

Kým Tesla od začiatku ťaží viac-menej z jednotného a overeného dizajnu vozidiel, Volkswagen sa rozhodol dať vozidlám novú podobu. Touto gigantickou úlohou poveril overeného dizajnéra Slováka Jozefa Kabaňa.

„Aj mňa Volkswagen ohromil tým, ako rýchlo sa dokázal pretvoriť a prispôsobiť sa novému trendu v elektrickej mobilite. Dnes som šťastný, že som súčasťou tejto zmeny a môžem sa na nej podieľať,“ hovorí v rozhovore pre TREND J. Kabaň.

Slovenský dizajnér Jozef Kabaň je novým šéfdizajnérom značky Volkswagen
Zdroj: Viktor Jordan
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň je novým šéfdizajnérom značky Volkswagen

Ako dodáva, pri elektrických novinkách už nejde len o pohon. Ide o hľadanie nových možností v dizajne, nových proporcií a najmä materiálov. „To všetko má za následok množstvo zmien, ktoré robíme. V prvom rade chceme uviesť mobilitu do novej éry, a to v súlade so životným prostredím a spoločnosťou,“ tvrdí dizajnér.

Aj preto podľa neho navrhovanie dizajnu nového auta trvá tri až štyri roky. „Je zrejmé, že chvíľu potrvá, kým sa zmeny, na ktorých pracujeme, prejavia,“ naznačuje.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa