Teraz mám vo vrecku doklady od Škody Karoq Scout. Ak na základe predchádzajúcich riadkov usudzujete, že moje očakávania nie sú vysoké, nemýlite sa, no dávam jej šancu.
Najprv však zopár základných informácií. Karoq Scout poháňa výhradne jeden z dvoch turbodieslov 2,0 TDI (110 kW/150 k, respektíve 140 kW/190 k). Benzínový motor sa v tomto prípade k slovu nedostal, čo ladí s mojím názorom – keď SUV, tak diesel. Proti tomu, že sa mi ušiel výkonovo skromnejší derivát, nenamietam. Prekvapilo by ma, keby sa v tejto veľkostnej kategórii ukázal ako poddimenzovaný. Fakt, že Scout sa predáva len s pohonom 4 x 4, takisto beriem ako samozrejmosť. Dvojspojkový automat na strane prevodovky bez výnimky však hodnotím ako chybu. Osobne z viacerých dôvodov stále uprednostňujem ručne radenú prevodovku a nie som sám. Navyše by poskytla dôvod aspoň o 2 000 eur znížiť pomerne vysokú základnú cenu.
Terapia mejkapom
Keď na trh uviedli Karoq, nebol som z jeho zjavu dvakrát nadšený. Príliš mi pripomínal väčší Kodiaq a o tom si myslím, že patrí len k slabšiemu priemeru z toho, čo škodovácky dizajn v posledných rokoch vyprodukoval. Jedno však dávam Karoqu k dobru.
Na rozdiel do Kodiaqa je proporčne vyvážený. Keď však teraz sledujem Karoq Scout, Karoq v ňom takmer nespoznávam. Hovorím si: majstrovská retuš, keď majster má svoj deň. Na tomto aute z môjho skromného pohľadu sedí všetko.
Od farebnej kombinácie zelenej Emerland s čiernou, striebornej s antracitovou cez tvary ochranných lemov, líšt, štítov a prahových nadstavcov až po fazónu ľahkozliatinových diskov kolies Carter. Nič nasilu prilepené, len aby bolo, všetko zladené. Karoq Scout mi pripadá, ako keď mejkap z nenápadnej baby vykúzli krásku. Prekáža mi iba to, že zatracovaný diesel sa tvári (asi v rámci konjunktúry korektnosti), že výfuk nemá.
Škoda Karoq Scout 2,0 TDI 4 x 4 Zdroj: Škoda
Sedadlá za jedna
Vyšperkovaný Karoq Scout si ma začína podmaňovať, a keď nahliadnem do interiéru, zisťujem, že neprestáva. Znovu ma opantáva farebnou zladenosťou. K exteriérovej zelenej ťažko mohli vybrať lepšiu kombináciu poťahových materiálov ako svetlohnedú s čiernou.
Aj lištovanie s imitáciou dreva je v poriadku. V pozícii vodiča už môžem pochváliť aj športové tvary sedadla s dlhým sedákom, vysokým operadlom a hlavovou, akoby integrovanou opierkou. Neprekáža mi, že nemám k dispozícii elektrický servis, aj bez neho si viem sedadlo doladiť na mieru. Len mi tak napadá, že za tú cenu si už aspoň čiastočnú pomoc servomotora viem predstaviť.
Sedadlo si spustím najnižšie, ako sa len dá. Trochu na úkor výhľadu, ale že nesedím nad volantom, ale za ním, mi za to stojí. Príplatkový digitálny prístrojový štít som v Karoqu už zažil. Nechválim ho za to, že jeho vzhľad môžem meniť, chválim ho, že nachádzam verziu, ktorá mi vyhovuje. Naopak – prekáža mi, čo mi na digitálnych prístrojových štítoch prekáža vo všeobecnosti. Vyzerá plocho ako farebná tapeta – budíkom chýba tretí rozmer.
Multimediálny a informačný systém patrí k tým lepším ale... Ak si vyberiem niektorý z jazdných režimov, a Karoq Scout ich má požehnane (ekonomický, komfortný, normálny, športový, na sneh, offroad aj individuálne nastavenie), po reštarte motora sa vždy vráti k normálnemu a operáciu musím permanentne opakovať. Ak mienim deaktivovať niektorý z asistenčných systémov, musím sa zas preklikať k príslušnej položke v menu. Naopak, som rád, že systém udržania v jazdnom pruhu, ktorý mi zasahovaním do riadenia pije krv, už reštart motora neobnoví. Nechýba indukčná podložka pod smartfón, len je k nej trochu horší prístup. CD mechanika (s dvoma slotmi na SD karty) zas poteší tých, ktorí doma ešte skladujú štósy cédečiek. Zaberá však kusisko priestoru v priečinku pred spolujazdcom. Evidujem tiež objemné a dobre prístupné dverové priečinky, ktoré sú vstupnou bránou k téme praktickosti tohto auta.
Za všetky drobné
Zadná lavica VarioFlex, zložená z troch nezávislých posuvných sedadiel, je za príplatok. Ale oplatí sa, lebo je za všetky drobné. Posúďme spolu. Po stranách sa mi sedí príjemne vysoko s dobrým výhľadom, relatívne pohodlne (napriek kratšiemu sedáku a kratšiemu operadlu) a stabilne. Sedačku odsuniem maximálne dozadu, operadlo nastavím do príjemného sklonu. Pritom musím spakruky ťahať za slučku – poznám aj lepšie systémy regulácie sklonu operadla. Teraz však meriam. Pri mojej výške 180 centimetrov a sedadle vodiča nastavenom na mieru sedím s kolenami 6 centimetrov od operadla a nad hlavou mám upokojujúcu zhruba osemcentimetrovú medzeru. Mám k dispozícii aj tri konektory – 230 V, 12 V a nabíjací USB.
Moja spokojnosť rastie, keď nahliadnem do kufra. Páči sa mi dobre riešená krycia roleta, ktorá sa vyklápa spolu so zadnými dverami, aj sústava posuvných závesov po stranách. Nechýba sieťový program. Aj v kufri mám k dispozícii 12 V zástrčku a malé potešenie v podobe vyberateľnej baterky. Na samom dne sídli minirezerva. Po sklopení zadných operadiel síce na rozhraní s interiérom čnie schod, ale medzipodlaha (za príplatok) ho premostí. Premostenie kufra s interiérom má svoj špecifický význam. Zadné sedadlá môžem z auta aj vyňať a mám z Karoqa dodávku. Keď strednú sedačku nepotrebujem, nechám ju v garáži, zvyšné dve môžem ukotviť viac k stredu a vo dvojici si na pomery kompaktného SUV môžem užívať závideniahodný priestorový komfort. Ja však teraz vymontujem krajnú sedačku a do uvoľneného priestoru sa cez kufor pokúšam vtesnať svoj horský bicykel. Najprv mi to nevychádza, ale keď zhodím predné koleso, ide to. Kam však s roletou. Väčší Kodiaq má na jej ukotvenie v kufri vyhradené miesto. Karoq nie. Tak musím improvizovať.
Škoda Karoq Scout 2,0 TDI 4 x 4 Zdroj: Škoda
Viditeľný rozdiel
Je známe, že tento turbodiesel nepatrí
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?