Sofvérová spoločnosť Microsoft predá reklamnú agentúru Razorfish. Za 530 miliónov dolárov ju kúpi francúzsky Publicis, ktorý chce posilniť svoje aktivity v oblasti digitálnej reklamy. Skupina Publicis, do ktorej patria reklamné agentúry Leo Burnett či Saatchi & Saatchi, zaplatí za firmu kombináciou hotovosti a vlastných akcií. Obchod posilní aktivity Publicisu v oblasti digitálnej reklamy, na ktorú rastú výdavky aj v čase hospodárskej krízy. Po dokončení transakcie bude z tejto oblasti pochádzať zhruba štvrtina ročných tržieb Publicisu, pripomenul riaditeľ francúzskej firmy Maurice Lévy. Microsoft a Publicis zároveň oznámili podpísanie dohody o strategickej aliancii. Tá prinesie v nasledujúcich piatich rokoch klientom Publicisu výhodnejšie ceny za vyhľadávanie a zobrazenie reklamy Microsoftom výmenou za garantovaný minimálny objem nákupov. A zaistí, že Razorfish ostane preferovaným partnerom Microsoftu pre marketingové služby v digitálnej oblasti. (gj)