Diamanty sú večné – je slogan, ktorý sa podľa časopisu Advertising Age stal reklamnou kampaňou 20. storočia. Spoločnosť De Beers, producent diamantov, vytvorila na jej základe dopyt, ktorý nemá historickú paralelu. Kým ešte v 30. rokoch minulého storočia boli diamanty výsadou boháčov, reklamná firma N.W Ayer trh s nimi po druhej svetovej vojne dramaticky zväčšila. Genialita kampane spočívala v schopnosti zmeniť kultúru a nazeranie bežných ľudí na diamanty. Dokázala presvedčiť ženy, že každá jedna si pri zásnubách zaslúži diamantový prsteň. A presvedčila mužov, že lásku musia preukázať kúpou prsteňa v hodnote dvojmesačného platu. Kým v roku 1938 kupovalo v Spojených štátoch zásnubný prsteň iba desať percent mužov, dnes je to až 80 percent.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?