Školy sa podľa neho neprispôsobili vývoju spoločnosti a mentálne uviazli v časoch socializmu. Myslí si, že pre dcéru by klasická školská výučba bola krokom späť.
A uvádza príklad: „Dcéra výborne napreduje, učí sa sama čítať aj písať, krásne maľuje. Lenže pritom drží štetec alebo ceruzku nesprávne, päsťou. Viem si predstaviť, že v škôlke by jej ako prvé ten štetec vytrhli z ruky a nútili ju držať ho podľa učebníc.“
Voziť dieťa do školy, ktorá by zodpovedala ich nárokom, si Farkašovci časovo a finančne nemôžu dovoliť. A tak sa pripravujú na domáce vzdelávanie: „Obaja máme pedagogické skúsenosti. Manželka pracuje z domu, takže je to najlepšie riešenie.“
Individuálny prístup
Ilavčania Jozef a Lenka Imriškovci majú s domácim vzdelávaním dlhoročné skúsenosti. Učili doma postupne tri deti. Poslednou kvapkou, pre ktorú sa manželia pre túto metódu rozhodli, bola negatívna skúsenosť najstaršej dcéry so školou.
„Niektoré deti sa k sebe správali veľmi zlomyseľne. Johanka sa s tým ťažko vyrovnávala. Jej záujem a nadšenie pre svet okolo upadal, išla dole po všetkých stránkach,“ spomína L. Imrišková, sama vyštudovaná pedagogička.
V druhom školskom polroku pripútala dieťa k domovu dlhšia chrípka. „Učila som sa s ňou hodinu denne. Po dvoch týždňoch bola oddýchnutá a v učive bola popredu voči svojim rovesníkom, tak som si povedala, že skúsime domáce vzdelávanie,“ dodáva L. Imrišková.
Po štyroch rokoch je s výsledkami domáceho vzdelávania
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?