Časti príbehu o obchode s digitálnou hudbou iTunes do seba zapadajú ako lego. Steve Jobs bol od mlada veľkým fanúšikom hudby. Prejavilo sa to aj v jeho snahe dostať hudbu čo najjednoduchšie k čo najväčšiemu publiku. A popritom aj nejaký ten dolár zarobiť.
Takmer celé dvadsiate storočie sa obchodný model biznisu s hudbou nemenil. Kto chcel počúvať Franka Sinatru, kúpil si gramofón, neskôr magnetofón či CD prehrávač a jeho platne, prípadne pásky alebo cédečká od veľkých nahrávacích spoločností. Jobsov iTunes Store prišiel s ideou predaja samostatných skladieb. Navyše, na pohľad nenápadná novinka prišla v pravý pirátsky čas. Koncom apríla iTunes oslávil desiate výročie vzniku.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?