Časti príbehu o obchode s digitálnou hudbou iTunes do seba zapadajú ako lego. Steve Jobs bol od mlada veľkým fanúšikom hudby. Prejavilo sa to aj v jeho snahe dostať hudbu čo najjednoduchšie k čo najväčšiemu publiku. A popritom aj nejaký ten dolár zarobiť.

Takmer celé dvadsiate storočie sa obchodný model biznisu s hudbou nemenil. Kto chcel počúvať Franka Sinatru, kúpil si gramofón, neskôr magnetofón či CD prehrávač a jeho platne, prípadne pásky alebo cédečká od veľkých nahrávacích spoločností. Jobsov iTunes Store prišiel s ideou predaja samostatných skladieb. Navyše, na pohľad nenápadná novinka prišla v pravý pirátsky čas. Koncom apríla iTunes oslávil desiate výročie vzniku.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa