Zdá sa však, že dnes sa po vyše štyroch desiatkach českých a slovenských predajní reťazca obzerá aj slovenský konkurent Nay. Netají sa intenzívnymi úvahami o opätovnom prieniku na český trh. Má to byť prvý krok k ohlásenému útoku na pozíciu stredoeurópskej jednotky v maloobchode so spotrebnou elektronikou a elektrospotrebičmi. Datart spĺňa kritériá akvizičného cieľa, o ktorých sa v novembri v Hospodárskych novinách zmieňoval rozhodujúci vlastník spoločnosti Nay Peter Zálešák.

Vymetanie červených čísel

Už v roku 2012 začali z Darty Group presakovať informácie o tom, že sa plánuje zbaviť kontroly nad obchodmi Datartu. Táto sieť predajní s internetovým obchodom patrí v rámci skupiny k stratovým aktívam. Takým bol napríklad biznis v Španielsku, Taliansku alebo Turecku, ktorého sa Darty postupne striasla. Sústrediť sa chce len na kľúčové trhy – Francúzsko, Belgicko a Holandsko. České a slovenské predajne zostali posledným „červeným“ artiklom v portfóliu skupiny.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa