Keď zakladatelia slovenskej technologickej firmy FaceMedia rozkladali svoj stánok na kongrese v Mníchove, asi im nenapadalo, kto sa pri ňom pristaví. Bola to práve Amelie Lemoinová, pravá ruka šéfa francúzskeho módneho domu Kering podnikateľa Françoisa-Henriho Pinaulta, ktorú myšlienka Slovákov nadchla natoľko, že spustila rokovania o nasadení technológie v ich prémiových predajniach. Do ich portfólia patria také zvučné značky ako Gucci, Balenciaga či Yves Saint Laurent.
Vychádzajúce technologické hviezdy nezastavil ani koronavírus
Spoluzakladatelia spoločnosti FaceMedia Ján Iľko a Dominik Petro rýchlo pochopili, že dáta o zákazníkoch sú často neobjavený poklad, ktorý majú firmy priamo pod nosom. Rozhodli sa preto založiť spolu s Branislavom Šottom a Petronelou Demčákovou firmu, ktorá prenáša princípy Google Analytics a AdWords do reálneho života. Pomocou technológie na rozpoznanie tváre dokážu určiť vek, pohlavie či dokonca emóciu zákazníka. Takéto dáta neskôr vyhodnocujú a poskytujú klientom, ktorí z nich môžu vyťažiť dôležité výstupy na podporu svojho podnikania.
Štartovali s bankou
Prvotná myšlienka ich biznisu bola zefektívniť outdoorovú reklamu, teda využiť technológiu detekcie tváre na cielenú reklamu. Prechádzate okolo digitálneho pútača, ktorý vám na základe vášho veku a pohlavia prehrá relevantný obsah. „Neskôr sme si uvedomili, že by sme sa so svojím nápadom mohli dostať do retailu, kde by nám odpadla starosť so zabezpečením reklamných plôch,“ opisuje začiatky J. Iľko.
V obchodoch tak získavajú dáta o zákazníkoch, koľko ich tam je, aká je ich štruktúra, aké majú emócie, a vyhodnocujú tak ich správanie. „Rýchlo sme si našli prvých klientov a postupne sa naberali zákazky z celého sveta,“ dodáva jeden zo zakladateľov spoločnosti.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?