Faceliftovaná verzia populárneho modelu Dacia Duster dorazí na trh vo vynovenej podobe s viacerými vylepšeniami. Tým najzásadnejším je prítomnosť kombinácie samočinnej prevodovky s benzínovým agregátom.
Dobrou správou je aj fakt, že podvozok modelu Duster je stále rovnako komfortný a univerzálny. So svetlou výškou mierne presahujúcou 20 centimetrov sa nezľakne ani väčších nerovností.
Najväčšia novinka – šesťstupňová dvojspojková samočinná prevodovka typu Efficient Dual Clutch (EDC), sa spája s benzínovým štvorvalcom ladeným na výkon 110 kW (150 k). Overená radiaca skriňa sa v praxi ukázala ako veľmi schopná, pri jazde nebude neprekážať ani to, že sesterský Renault má už dnes k dispozícii aj jej sedemstupňovú evolúciu.
Rally radosti prešla Slovenskom. Nissany spravili „peklo“, z Lamborghini mali ľudia zimomriavky
Na šiestom prevodovom stupni totiž Duster pri rýchlosti 130 km/h pracuje na 2 550 ot./min., čo je obstojná hodnota. Motoru tieto otáčky svedčia a ešte aj pri nich a na ťažkej šestke má dosť sily na to, aby plynulo zrýchlil.
Nečudo, vrcholný krútiaci moment 250 Nm totiž má k dispozícii v rozmedzí 1 700 až 3 250 ot./min. Navyše, inteligentné EDC sa nebojí dostatočne si podradiť, ak to je potrebné.
Štvorkolka len s manuálom
Ak by sa v tomto aute previezol odporca značky Dacia, z jeho jazdných vlastností by mu určite spadla sánka. Duster je s hmotnosťou 1 338 kg ešte stále ľahké auto, a tak s ním 110 kilowattov utešene cvičí. Subjektívne by mu mnohí tipovali lepší čas akcelerácie z 0 na 100 km/h, než je udávaných 9,7 sekundy.
Prejav motora je veľmi čitateľný a kultivovaný. Pri nižšom tempe je nenápadný, no keď treba, vie sa prejaviť. Duster je proti hluku motora a obtekajúceho zvuku dobre chránený, no zaostáva v odhlučnení zvuku kolies. Tie v kabíne počuť viac, než by som si posádka želala.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?