Cupra Born stavia na overenej platforme MEB a ide o model technicky spriaznený s Volkswagenom ID.3. Moje očakávania od neho boli vysoké, pretože ID.3 považujem za vydarený elektromobil. Pamätám si, že keď som ho testoval, kritizoval som vyššiu spotrebu, než dokáže ponúknuť porovnateľná konkurencia.
Rýchle nabíjanie
Po najazdení tisícky kilometrov s priemernou spotrebou 19,2 kilowatthodiny na sto kilometrov som spokojne konštatoval, že koncern Volkswagen kritiku akceptoval a zvýšil efektivitu tohto pohonu. Ako obyčajne, približne 70 percent trasy v mojom prípade tvorili diaľnice a zvyšných 30 percent som najazdil v meste a na okreskách. Ak by som menej jazdil po diaľnici, dostal by som sa aj na spotrebu 16,3 kWh/100 km, ktorú Španieli deklarujú podľa testovania v cykle WLTP.
So spotrebou i výkonom vozidla som veľmi spokojný. Cupra má športové ambície, ponúka nadštandardnú dynamiku a veľmi slušné jazdné vlastnosti.
Nabíjanie taktiež prebiehalo bez problémov a považujem ho za nadpriemerné v rámci kompaktného segmentu. Born zvláda pri jednosmernom prúde nabíjací výkon až 170 kW, čo je fantastické číslo. Dostatočný je v prípade batérie s využiteľnou kapacitou 58 kWh aj nabíjací výkon 100 kW, 170 kW je vysoký nadštandard. Pri dlhej ceste sa ani nestihnete na-obedovať, a vaše vozidlo už bude mať plnú batériu. Reálny dojazd sa pohyboval medzi 301 až 304 km, čo sedí aj s údajmi palubného počítača, ktorý šikovne zohľadňoval moju aktuálnu priemernú spotrebu.
Pozor na hlavu
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?