Investičnej platforme Crowdberry sa za päť rokov existencie podarilo úspešne zafinancovať štrnásť z 500 analyzovaných firiem, a to kapitálom v objeme 22 miliónov eur. Medzi ich silné značky patrí napríklad košická spoločnosť GymBeam, ktorá sa stala lídrom v oblasti výživových doplnkov na Slovensku, biomedicínska firma MultiplexDX či prvý slovenský plne sebestačný smart dom Ecocapsule.
Osveta firiem a investorov
Na začiatku svojho pôsobenia viedla spoločnosť Crowdberry diskusie dovedna so 70 investormi a v portfóliu mala štyri firmy. Za prvý rok sa jej nepodarilo prefinancovať žiadny projekt a platforma si musela hľadať svoje miesto na trhu. Prvé dve investície sa jej podarilo uzavrieť až v treťom polroku činnosti.
Postupne investorov pribúdalo a o investície sa zaujímalo viacero slovenských a českých firiem. V súčasnosti platforma Crowdberry eviduje tritisíc investorov, z ktorých je viac ako 400 aktívnych. Partneri platformy hovoria o nutnosti vzdelávania oboch strán. Investorov aj firiem.
Crowdfounding je na Slovensku pomerne nová forma investovania súkromného rizikového kapitálu do sľubných podnikov. Dodnes o ňom nie je príliš široké povedomie. Preto sa v Crowdberry snažia zameriavať na oboch partnerov a prízvukujú, že ten, kto investuje, má takú istú mieru zodpovednosti ako firmy, ktoré peniaze prijímajú.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?