Jednoduchá odpoveď hovorí jednoznačne: do progresu ľudstva. Ľudský pokrok spôsobujú inovácie, ktoré primárne prinášajú súkromné firmy. Investovanie do akcií globálnych spoločností je preto spôsob, ako vložiť kapitál do zvyšovania životnej úrovne ľudstva a ešte pritom zarobiť. Zisk je totiž najlepším meradlom schopnosti firiem inovovať.
Podniky dosahujú profit vtedy, keď prídu na trh s niečím novým, čo poskytne spotrebiteľom pridanú hodnotu. Spotrebitelia nový tovar alebo službu vo veľkom nakupujú, čím firma dosahuje zisk. Časť z neho následne rozdelí medzi akcionárov. Vyplatí im dividendy, čím získava každý, kto vlastní akcie danej spoločnosti. A keďže súkromný sektor prináša neustále nové a nové inovácie, dosahuje takmer permanentný profit, ktorý je odmenou za ľudskú kreativitu.
Dlhodobo neexistuje lepšia alternatíva investovania, ako byť vlastníkom širokého spektra globálnych akcií. Niektoré firmy síce zbankrotujú, no iné ich nahradia a tie najlepšie znásobia pôvodnú investíciu. Napríklad za poslednú dekádu sa z veľkých akcií stal najvýnosnejšou investíciou Netflix. Svojim majiteľom priniesol viac ako štyritisícpercentný výnos. Jeho inovácia – kvalitná kinematografia online za nízky mesačný paušál – dobyla svet.
Najlepšia investícia je do kreativity ľudí a ich schopnosti zvyšovať pridanú hodnotu
Nie každá firma je Netflix, no dostatočne široký akciový index svetových firiem poskytuje v dlhodobom horizonte vysoký a konzistentný zisk. Neexistuje lepšia investícia ako do ľudí, ich kreativity, húževnatosti a ich schopnosti zvyšovať pridanú hodnotu pre klienta. O tom sú v skutočnosti akcie. Ak firma uvedené parametre prestane napĺňať, skrachuje. Na výslní sa udržia iba tí najlepší z najlepších. Zisk je meradlom ich úspechu.
Ak je svet zvyknutý na rast hrubého domáceho produktu veľkosti troch percent, hodnota akciových trhov sa bežne zvýši až o dvojnásobok. Takéto zhodnotenie vytvára
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?