Pred rokmi poradenské firmy presviedčali bankárov o tom, že budúcnosť bankovníctva znamená smrť pobočkám. Ich predpovede sa však ukázali buď ako nesprávne, alebo aspoň priveľmi vzdialené a príprava na takúto budúcnosť príliš predčasná. Aj keď napríklad v západnej Európe banky masovo zatvárajú pobočky, nezbavujú sa ich úplne. Len v snahe znižovať náklady korigujú niekedy i prebujnenú sieť. Na Slovensku možno sledovať úplne opačný trend, pobočky pribúdajú. Starajú sa o to najmä Prima banka Slovensko a Poštová banka, ktoré sa rozhodli svoju kamennú sieť rozširovať. Podľa údajov Národnej banky Slovenska v krajine vlani pribudli v čistom len dve pobočky. Veľké banky totiž pobočky skôr korigovali. V krajine bolo podľa štatistík centrálnej banky koncom roka 1 293 pobočiek alebo nižších organizačných jednotiek. Len na porovnanie, v roku 2008 ich bolo o 35 menej, hoci tu pôsobilo viac subjektov.

Skok do mobilu

Aj keď banky rozvíjajú obchodnú sieť, úloha pobočky sa zmenila. Banky aj poplatkovou politikou učia ľudí robiť bežné transakcie cez internet alebo cez mobil. Hotovosť sa snažia z pobočiek vytlačiť čo najviac, lebo práca s ňou je nákladná. Preto tento rok veľké banky zvyšovali poplatky za prácu s hotovosťou. Presun do internet bankingu je však len medzizastávkou. S rozvojom smartfónov sa ľudia pri využívaní bankových služieb presúvajú priamo do mobilov. Na ilustráciu, v Tatra banke má klient prehľad aj o investíciách do fondov či do DDS, viaceré banky ponúkajú možnosť sledovať si rodinný rozpočet, pričom samy triedia platby podľa typu na základe údajov o prijímateľoch.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa