Nielen preto, že takýto príklad vidia v zahraničí, kde sú klienti oveľa viac náchylní využívať dlhodobý prenájom, ktorým operatívny lízing je. Majú na to ešte jeden dôvod. Podobne ako banky, aj lízingové firmy poskytujúce financovanie cítia dôsledky prostredia nízkych úrokových sadzieb. Pri klesajúcich úrokových výnosoch potrebujú hľadať zdroje príjmov inde. Práve operatívny lízing, ktorý okrem financovania môže zahŕňať aj množstvo ďalších doplnkových služieb, môže byť zdrojom príjmov z poplatkov či provízií.

Pre klientov je to produkt zaujímavý, hoci zmena účtovníckych pravidiel vo firmách môže niektorým obmedziť výhody, pre ktoré si ho zvolili. Už totiž nebude mimosúvahovou položkou, ako to bývalo. Nič to nezmení na ostatných prínosoch, ktoré klient môže získať. Avšak aby si ich klient uvedomil, mal by operatívnemu lízingu rozumieť a pri porovnávaní ponúk si od lízingoviek vyžiadať všetky relevantné informácie. Na rozdiel od porovnávania úveru či finančného lízingu, v tomto prípade je porovnávanie oveľa komplikovanejšie a nie vždy sa klient už pri prvom nástrele ponuky k podstatným dátam dostane.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa