Hotelierstvo mi pripomína chemický výskum. Tajomnosť nového, neznáme reakcie, kombinácia zlúčenín a veľa vonkajších vplyvov – tak vyzerá cesta za novým liekom či chemikáliou a presne takto by som opísal aj hoteliersku prácu. Aké služby dať v hotelovom balíčku dohromady, aký gastronomický zážitok ponúknuť, čo s čím pospájať a za akých okolností, aby odchádzal hosť spokojný, ak už nie nadšený. Je to však komplikovanejšie než v laboratóriu, lebo tu dávame dohromady ľudí s ich nepredvídateľnými vlastnosťami a očakávaniami. Tie má pritom každý človek iné. Napríklad nás účastníci seminára nehodnotia iba podľa seminárnych služieb, ale podľa stoviek iných detailov, akými ich uspokojujeme. V tom sa mi hotelierstvo zdá vzrušujúcejšie s väčšou dynamikou – hosť reaguje ihneď a odpoveď na hotelový produkt dostanete naozaj skoro. Ako chemik viem, o čom hovorím. Pokiaľ ide o riadenie hotela, najradšej volím postup, že si ku každej odbornej práci prizvem odborníka. Nemám pocit, že by som musel zvládnuť vytvorenie loga, reklamy, jedálneho lístka, dizajn kongresového centra a izieb len preto, že si domov dokážem kúpiť nábytok a prečítať novinový inzerát. Veď úlohou manažéra je manažovanie, vytváranie finančného zázemia a také riadenie personálneho orchestra, aby odnikiaľ nezaznel falošný tón. Na to sa mi osvedčil jediný recept – stále svojich ľudí školiť, vzdelávať a posúvať ich dopredu. Som rád, keď sa na riadiace pozície vypracujú ľudia „zvnútra“.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa