Pekný, dobre zariadený hotel so širokou ponukou služieb, vôkol scenéria ako z filmu, kvalitné jedlo a bohatá vinotéka... Ani toto všetko hosťovi nestačí, keď nie sú v poriadku vnútorné vzťahy. Mám rada, keď sa personál stane dobre zohratým tímom. Žiadne vyhováranie sa, že to a to zavinil iný pracovník, žiadne zhadzovanie kolegu... Skrátka ťaháme za jeden povraz. Len pohoda dokáže vytvoriť príjemnú atmosféru. Inak napriek všetkej snahe získa hosť pocit, že čosi tu nie je zdravé.

Najmä v dnešnej ekonomicky náročnej dobe sa využívajú kumulované pozície. V menších hoteloch nášho typu sa stáva, povedzme, že príde naraz nával hostí a čašník ich nedokáže obslúžiť. Recepčná musí situáciu ihneď riešiť a bez slova ísť kolegovi do reštaurácie pomôcť. Ale nebolo to takto vždy...

Ťahanie za jeden povraz sa však týka aj manažmentu a majiteľov; obom by malo ísť o rovnaké ciele. Určite sa nedosiahnu v atmosfére nedôvery – vzájomný vzťah je zdravý len pri dávaní a prijímaní plnej dôvery, aj keď sa buduje doslova po milimetroch. Aspoň tak to potvrdzuje moja skúsenosť. Ničím sa nezakryje fakt, či majiteľ považuje hotel akoby za vypiplané dieťa, za vlastnú vizitku a je hrdý na každý jeho úspech – dobré hodnotenie TRENDU, vracajúceho sa hosťa, krajší exteriér alebo obdivný pohľad niektorého obchodného partnera. Sú majitelia, ktorí z hotela len čerpajú. Je výnimkou stretnúť na Slovensku takého, čo doň niektoré veci kúpi ako darček z vlastnej peňaženky. Hosť sa z nich teší, ale personál ešte viac.

Čo má rád: Katarína Cehuľová

Katarína Cehuľová (46) je riaditeľkou hotela Amália**** v Novej Lesnej.