Čašník, barman, šéf reštaurácie, recepčný, front office manager, tréningový manager, riaditeľ hotela... – na každej pozícii som strávil dosť času na spoznanie, aký vzťah s klientom sa v nej dá vytvoriť. Recepcia napríklad rieši omnoho širšie pole otázok v porovnaní s obsluhou v reštaurácii. V tomto smere je však „najlepšie“ na tom pozícia riaditeľa. Na prvý pohľad by sa zdalo, že 111-izbové zariadenie mu neumožňuje venovať sa jednotlivým hosťom. Opak je však pravdou. Riaditeľ päťhviezdičkového pobytového hotela – akým je aj Thermia Palace – je tu na to, aby bol hosťovi rovnocenným partnerom a vytvoril akýsi druh priateľstva; už to nie je iba o službe. Pritom však za „najzlomovejších“ pracovníkov považujem chyžnú a kuchára. Ani riaditeľ sa nedokáže s hosťom skamarátiť, keď je izba neuprataná a jedlo nedobré... V sieťových hoteloch to vyzerá trochu inak. Závisí iba od konkrétnej siete, akú dávku individuálnosti jednotlivým hotelom dovolí. Kvôli tejto voľnosti rád spomínam na prácu švajčiarskej siete v pražskom Mővenpicku. Sieť Intercontinental – poznám ju z práce v pražskom Crowne Plaza – prísnosť v dodržiavaní štandardov vyrovnáva prepracovanou filozofiou a dokonalou prepojenosťou hotelov. Ja mám však predsa len radšej zariadenie, či už pobytový hotel alebo menší penzión, v ktorom majú personál, riaditeľa nevynímajúc, a hostia k sebe bližšie.
Josef Provázek (39) pracuje na pozícii riaditeľa päťhviezdičkového hotela Thermia Palace v Piešťanoch; celý pracovný život sa pohybuje v oblasti gastronómie, hotelierstva a cestovného ruchu.