Nemecko, Rakúsko, Francúzsko... to všetko sú destinácie, kde sa má hotelier čo naučiť. No na cestách ma ešte viac prekvapila Južná Afrika. V Durbane som videl a zažil, ako hosťa víta sedem portierov, v kaviarni so 40 stoličkami obsluhuje desať čašníkov, klienta stále niekto zdraví, uteráky mu skladajú do podoby zvieratiek a varia mu zdravé čerstvé jedlá... Naozaj sa tam každý cíti ako vážený a obletovaný zákazník. Z nášho pohľadu tam panuje prezamestnanosť, ale veľa detailov je hodných nasledovania a inšpirácie. Rád takéto myšlienočky „odkukávam“ do nášho hotela, predovšetkým filozofiu vzťahu ku klientom. Nedávno sme dokončili prístavbu hotela, ale detaily interiéru sme nechali na hosťa – v anketových lístkoch sa dočítame, aké prostredie a akú výzdobu by si okolo seba želal, a podľa toho budeme hotel zútulňovať. Každé stredisko dostalo telekomunikačné zariadenie, na ktorom vidno meno ubytovaného hosťa, takže personál ho vie priamo osloviť. Snažím sa udržať v hoteli výhody a prednosti malého, takmer rodinného zariadenia aj teraz, keď sme sa stali tretím najväčším bratislavským hotelom. Práve vďaka takýmto drobnostiam získava hosť pocit výnimočnosti, úcty a domáckej atmosféry. Vlastne štrnásť rokov hotel prerábame a dostavujeme, nuž mám stále dosť priestoru na to, aby som nové nápady uvádzal do praxe. To je aj dôvod, prečo mám rád svoju profesiu – neznášam totiž stereotypy.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa