Nové alebo revitalizované reštauračné či hotelové zariadenia dnes väčšinou otvárajú dobre situovaní ľudia mimo brandže. Vedia sa vcítiť do roly hosťa a postarať sa o jeho pohodlie, s nadšením zariaďujú interiér, spolupracujú s architektom a do detailu dolaďujú grafiku prostredia. Už menej, žiaľ, premýšľajú nad technickými parametrami, prístrojmi, surovinami, nad pracovným priestorom, informačným systémom a efektivitou zariadenia. Sú to skôr výnimky, ktoré si na začiatku jasne sformulujú očakávané ciele, charakter a štýl svojho zariadenia. Ale to všetko je práve oblasť, v ktorej by mali začať – dať si poradiť od odborníkov na personalistiku a logistiku gastronomických prevádzkarní a poučiť sa o zásadách, ktoré v tomto druhu podnikania a služby platia. Krátke kurzy pre bartendrov, napríklad, nie sú určené vyučeným majstrom drinkov, ale práve nováčikom, ktorí sa potrebujú rýchlo zorientovať. Som rád, ak majiteľ má aspoň tušenie o práci svojich zamestnancov, vie si ich lepšie vyberať, hodnotiť aj počúvať. To posledné pokladám za najdôležitejšie. Pri práci v zahraničných reštauráciách a hoteloch som si všimol, že si tam manažéri a majitelia cenia konštruktívnu kritiku. Na Slovensku ju prijímajú neradi, často aj za privysokú a nerozumnú cenu stáleho náboru a zaúčania nových a nových pracovníkov...
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?