Franck Evers
Správny podpivník, správne načapované pivo (s pevnou penou presne v úrovni vodorovných ramien hviezdy) v správne vychladenom mokrom pohári, s logom otočeným k hosťovi, no a k tomu chvíľkový očný kontakt medzi čašníkom a hosťom. Presne tak to mám rád. Odhliadnuc od toho, že po takomto vyškolení personálu vždy vzrastú tržby baru o desatinu a prepitné až o sedemdesiat percent. Najmä u nás v Holandsku to nie je zanedbateľné, pretože vyše polovice príjmu barov tvorí čapované pivo. Vždy tvrdím, že trocha lásky a vášne, investovaných do narábania s pivom, robí zázraky. Navyše to vôbec nie je ťažké a každý barman či výčapník to zvládne za chvíľu. Správne načapované pivo je najlepšou reklamou, skutočným lákadlom, aby človek pohár uchopil a napil sa. Okrem toho si však dlhšie udržiava výbornú chuť, takže hosť má až do posledného dúška pocit dobrého piva. Pena vytvára ochrannú vrstvu, ktorá zabraňuje oxidácii a zhorknutiu nápoja, zároveň bráni bublinkám unikať z pohára von – s nimi totiž mizne osviežujúca chuť. Je zaujímavé, že keď barman načapuje „zlý pohár“, vždy viní čapovacie zariadenie alebo samotný zlatý mok, nikdy nie seba. Ale naozaj je chyba v ňom, respektíve v manažérovi baru. Veď je úplne jednoduché naučiť sa niečo o teplote pohára, čapovaní či o samotnom servise a spraviť z toho nádherný rituál. Poteší každého hosťa, ale aj samotného barmana.
Franck Evers (39) riadil dva vlastné bary, už desať rokov je zástupcom a školiteľom čapovania spoločnosti Heineken; vyškolil už vyše 25-tisíc barmanov celého sveta. V súčasnosti je na vzdelávacom turné po Slovensku.