Dôvod, prečo je televízia pre Orange taká dôležitá, je prostý. Trh smeruje k ponukám, ktoré k tradičným službám telefonovania a internetu pribaľujú ďalšie, ako sú práve pay TV alebo napríklad smarthome.
Táto takzvaná konvergencia je základnou stratégiou Orangeu. „Je jasné, že bez televízie nevieme byť úspešní v konvergencii a bez úspešnej konvergencie zasa nemáme stratégiu,“ vysvetľuje pre TREND šéf Orangeu Pavol Lančarič.
Postup do Ligy majstrov
Na poskytovanie televíznych služieb (a rýchleho internetu) Orange v uplynulých rokoch investoval desiatky miliónov eur do sietí optických prípojok do domácností. Časom sa ukázalo, že jedna vec mu chýba – obsah, ktorý by ho odlíšil od konkurencie.
„V tomto nás Telekom zásadným spôsobom predbehol. To je zbytočné skrývať. Je to realita a tento stav trval dlhé roky,“ otvorene pripúšťa P. Lančarič. Snažili sa preto presvedčiť akcionára (francúzsky Orange), aby im schválil investície aj do contentu.
Vhodná príležitosť na ofenzívu nastala pred pár mesiacmi, keď UEFA predávala vysielacie práva na zápasy futbalovej Ligy majstrov na ďalšie tri roky. Licenciu na najsledovanejšiu futbalovú súťaž na európskom kontinente mal doteraz Telekom a šlo o kľúčové ohnivko jeho pay TV značiek Magio a Digi.
P. Lančarič tvrdí, že v minulosti sa s Telekomom pokúšali opakovane dohodnúť, aby im časť tohto obsahu za komerčných podmienok sprístupnil: „V zásade o tom ani nechceli debatovať. Niežeby
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?