Môj bože, čo sme to vytvorili. Desí ma, že dátoví analytici vedia za tri mesiace o našich zákazníkoch viac, ako som sa o nich dozvedel za tridsať rokov, čo som v biznise. Tieto slová vyslovil istý manažér britského obchodného reťazca Tesco v knihe Scoring Points – How Tesco Is Winning Customer Loyalty.

Aká mágia prekvapila skúseného veterána obchodnej siete? Nešlo o nič iné ako o lojalitný program Clubcard, ktorý je už známy aj na Slovensku. Presnejšie, boli to zozbierané dáta a ich analýzy, ktoré odkryli Tescu o zákazníkoch netušené tajomstvá – a umožnili firme klientov nielen lepšie spoznať, ale hlavne premeniť nové znalosti na vyššie tržby.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa