Výsledkom je rýchlejšie spracovanie zmluvy, a tým aj spustenie objednaných služieb, ako aj výrazné úspory nákladov na tlač, logistiku a spätné skenovanie dokumentov. Nehovoriac o nižšej ekologickej záťaži. Od začiatku marca, keď sa elektronické podpisovanie zmlúv u kuriérov spustilo, O2 takto obslúžilo 15-tisíc zákazníkov. Za paperless procesom stojí riešenie slovenského start-upu Axepto.
Zašifrovaná komunikácia
Vyzerá to vcelku jednoducho, ale v skutočnosti je to, samozrejme, zložitejšie. Axepto optimalizuje procesy nielen v O2, ale aj v jeho nakontrahovanej kuriérskej spoločnosti, ktorou je Slovak Parcel Service (SPS), a vzájomne ich prepája.
Keď zákazník O2 cez e-shop alebo call centrum zadá svoju objednávku, systémy operátora vygenerujú a do platformy Axepto odošlú príslušné dokumenty, heslo, ktorým sú zašifrované, ako aj údaje na ich doručenie. Axepto ich skontroluje a zašifrované rozdistribuuje na tablety kuriérov.
Každému doručovateľovi sa do aplikácie stiahnu dokumenty len pre tých klientov, ktorých má v rajóne alebo v rámci naplánovanej trasy. Appka následne funguje aj v offline móde, kuriér teda nevyhnutne nemusí byť v pokrytí internetovým signálom.
Medzitým O2 odošle zákazníkovi do jeho mailovej schránky text zmluvy a notifikačnú esemesku s kódom. Keď potom kuriér na tablete príslušnú zmluvu vyhľadá, zákazník ju pomocou tohto kódu otvorí. Zákazníkom podpísaná zmluva – aplikácia jeho vlastnoručný podpis biometricky zosníma – sa opäť zašifruje a cez Axepto odošle do O2, ktoré môže hneď aktivovať objednané služby. Z platformy Axepto sa všetky dokumenty vymažú, ostanú v nej iba metadáta ako čas alebo GPS súradnice miesta podpisu zmluvy.
Zdokonalený e-podpis
Pokiaľ ide o biometrický podpis, Axepto využíva technologické jadro inej slovenskej ítečkovej spoločnosti, Anasoftu. Okrem samotného podpisu sleduje aj jeho behaviorálne (biometrické) charakteristiky, ako je ťah, sklon, zrýchlenie či prítlak. CEO Axepta Matej Šesták hovorí, že biometrický podpis je
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?