Celoplošné televízne a rozhlasové stanice ju prvýkrát vysielali v decembri 2001 ako živý prenos, v ktorom hlava Ruskej federácie odpovedala na otázky občanov. Kládli mu ich všetkými dostupnými komunikačnými prostriedkami: od listov, cez telefonáty až po elektronickú poštu a multimediálne správy. Pre veľký úspech ju prezident o rok zopakoval a potom už bežala na obrazovkách každý rok.
Zlatá baňa
Prezident ju neprerušoval ani počas štvorročného medziobdobia od mája 2008 do mája 2012, keď si presadol do kresla ministerského predsedu. Z hľadiska prieskumu verejnej mienky sa z Priamej linky totiž vykľula zlatá baňa. Putinovský systém tzv. riadenej demokracie v nej našiel zrkadlo zobrazujúce postoje a nálady obyvateľstva vernejšie ako bežné monotematické sociologické prieskumy. Hneď po prvýkrát zasypala hlavnú redakciu relácie lavína štyristotisíc otázok. O rok neskôr sa ich počet viac než strojnásobil, v decembri 2006 prevýšili dva milióny a predvlani tri milióny. Tento mesiac to bolo už tri a pol milióna. Hlavná redakcia poskytuje na serveri moskva-putinu.ru plnú transkripciu, archivuje relácie z predchádzajúcich rokov a publikuje čiastkové štatistické údaje. No predovšetkým slúži ako dielňa politického marketingu štátnej moci.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?