O predaji televízií CME vrátane slovenskej Markízy sa hovorilo intenzívne niekoľko rokov, bitku napokon vyhral najbohatší podnikateľ v česko-slovenskom teritóriu Petr Kellner.

Americkým akcionárom doručil ponuku už pred dvomi rokmi, vtedy sa však jednotlivé strany na podmienkach nedohodli.

Aktuálne rokovania už mali z pohľadu biznismena úspešnejší koniec – televízie CME kupuje za takmer 1,9 miliardy eur.

Obchod s väčšinovým majiteľom AT&T, ktorý sa k televíziám dostal akvizíciou skupiny Time Warner, no nemal záujem venovať sa podnikaniu v stredoeurópskom regióne, sa má uzavrieť v druhom štvrťroku 2020. Posudzovať ho bude Európska komisia aj regulačné úrady v niektorých krajinách, kde CME pôsobí.

Najbohatší a bez média

P. Kellner v tvrdom súboji o Markízu a spol. prebil ďalších záujemcov na čele s veľkou zahraničnou mediálnou skupinou Discovery či minoritným akcionárom CME Ronaldom Lauderom.

V minulosti sa o televízie z portfólia CME, ktoré popri Slovensku a Česku pôsobí ešte v Rumunsku, Bulharsku a Slovinsku, zaujímala Penta, Andrej Babiš aj J&T. Kým všetci spomínaní hráči už „svoje“ médiá majú, P. Kellner za nimi v tomto ohľade zaostával, čo v súčasnom biznisovom prostredí začína vyzerať ako reálny hendikep.

Vlastníctvo vplyvných médií sa zároveň stalo medzi domácimi oligarchami otázkou prestíže. V minulosti síce P. Kellner spoluvlastnil Novu, no v roku 2005 ju výhodne predal práve CME. Kolobeh sa uzatvára tým, že českú komerčnú jednotku, tentoraz spolu s ďalšími stanicami, získava opäť.

Zároveň sa potvrdzuje trend návratu médií k lokálnym hráčom. V minulých rokoch zo Slovenska i z Česka odišlo viacero zahraničných investorov, ktorí 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa