Dobre vidíme iba srdcom. To hlavné je očiam neviditeľné. Takéto tajomstvo vyzradila líška Malému princovi. Keby sa ľudia riadili touto filozofiou, biznis s očnou optikou by vyšiel na psí tridsiatok. Realita je však iná. Optika sa môže oprieť o fakt, že zrak patrí k najdôležitejším ľudským zmyslom, vďaka ktorému prijímame štyri pätiny informácií o okolitom svete.
Bez akýchkoľvek problémov dnes vidí čoraz menej ľudí, chyby zraku sa kopia najmä v strednom veku. Zhruba po štyridsiatke oko prirodzene stráca schopnosť zaostriť na bližšie predmety. Do života sa takto vkradne presbyopia alebo jednoducho povedané starecká ďalekozrakosť, ktorá postihuje prakticky každého človeka a neexistuje voči nej prevencia. Okuliare začínajú byť v určitom veku nevyhnutnosťou, čo je voda na mlyn očnej optiky. Vrátane produkcie špeciálnych okuliarových šošoviek, v ktorej podnikajú aj slovenské firmy.
Prajná budúcnosť
Populačne silná generácia takzvaných Husákových detí narodených v sedemdesiatych rokoch sa práve dostáva do veku, keď človeka začína dobiehať presbyopia. Mnohí z nej pritom už okuliarmi nejaký problém riešia a úprava zraku si v ich prípade vyžaduje komplexnejší prístup.
Logicky by sa tak mal rozširovať okruh ľudí, ktorí sa budú zaujímať o kvalitnejšie šošovky z prémiového segmentu. A hoci bežní spotrebitelia väčšinou nemajú veľký prehľad v sortimente, noví presbyopovia sú generáciou, ktorá je zbehlá v používaní internetu a získavaní informácií, takže by pre ňu nemal byť väčší problém zorientovať sa na trhu okuliarových skiel.
Dopyt po komplexnej zrakovej pohode by mohol rásť aj vzhľadom na trendy, ktorými sa uberá životný štýl. Na monitoroch počítačov si dnes „trénujú“ oči už malé deti, pri množstve pracovných činností človek potrebuje dobre vidieť na krátku vzdialenosť. Nároky na zrak teda rastú.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?