Citroën má dlhodobo renomé automobilky, ktorá sa zameriava na jazdný komfort, a tento imidž potvrdzuje každým novým produktom. Francúzska automobilka už dávnejšie pretavila know-how nadobudnuté v rely do sériovej výroby v podobe tlmičov s progresívnymi hydraulickými dorazmi.

Nadštandardný systém umožňuje vozidlu reagovať na bežné nerovnosti veľmi plavne a to prispieva k jazdnému komfortu. Zároveň ak náhodou trafíte výtlk, môžete sa spoľahnúť, že podvozok efektívnejšie odtlmí silný náraz tak, aby ste ho v kabíne cítili v čo najmenšej možnej miere. V prípade Citroënu tieto tvrdenia nie sú len marketingovými frázami. Podvozok v realite napĺňa všetky predpoklady a umožňuje autu vydať sa aj mimo asfaltu. Tam zvládne prejsť viac než veľa konkurentov s predným pohonom. C4 X rozhodne nie je SUV, ale svetlá výška na úrovni 156 mm ho nezaraďuje ani medzi bežné osobné automobily. Označenie crossover je pri ňom namieste.

Vysoká efektivita

Napriek robustnej karosérii a nadpriemernej svetlej výške sa Citroënu darí udržiavať efektivitu C4 X na výbornej úrovni. Počas môjho testovacieho týždňa sa spotreba nafty pohybovala okolo úrovne 5,5 l/100 km. Približne dve tretiny kilometrov som najazdil po diaľnici, zvyšok v mestskom a vo vidieckom prostredí. Musím podotknúť, že auto bolo úplne nové a motor de facto nezabehnutý. Do budúcnosti teda možno rátať s ešte vyššou efektivitou, spotreba by celkom realisticky mohla klesnúť k piatim litrom. Dojazd vozidla na jednu nádrž poľahky presiahne 900 km.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa