Médiá primárne z printového biznisu sa preto začali zamýšľať: keď ľudia platia za noviny, prečo by nemali aj za správy na internete? K úvahe ich priviedlo jednoduché zistenie: úbytok peňazí v printe je väčší ako tržby z online reklamy. Vďaka Pianu aj iným plateným službám slovenské médiá získali za posledné roky cenné skúsenosti o ochote slovenských spotrebiteľov platiť za digitálny obsah. Alebo skôr neochote?

Už len indi-vindi

Systém spoplatnenia online obsahu Piano vyvolal pri svojom spustení v roku 2011 celosvetové haló vďaka inovatívnej myšlienke jedného balíčka konkurenčných médií. Pôvodom slovenský start-up získal viacerých invetorov a aktuálne sťahuje svoju centrálu do Viedne. Nápad „národného paywallu“, ktorý pútal aj zahraničných vydavateľov, sa zopakoval ešte v Slovinsku a Poľsku. No inde (V Nemecku, USA, vo Veľkej Británii, v Španielsku) dokázala firma Piano Media predať svoj platobný systém už len ako individuálne riešenie jednému médiu. Národná platobná brána sa navyše začala rúcať aj na domácom Slovensku.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa