Keď si človek sadá do holičského kresla a má menej ako tridsať rokov, nemusí ani vedieť, čo môže očakávať. Holičstvá sa z našich končín vytratili niekedy pred dvadsiatimi rokmi. Ale zas sa objavujú, len teraz pod označením barbershop alebo barbierstvo. Vyskúšali sme, ako táto služba pôsobí nie iba na porast hlavy, ale aj na hlavu samotnú. A rovno v tom kresle sme sa o svete britiev a dvesto rokov starých firmách na mydlo bavili s jedným z najlepších holičov na Slovensku a spoluzakladateľom prvého barbierstva Gentleman’s World Martinom Peškom. Tiež sme sa boli pozrieť, ako funguje biznis s prípravkami pre pánov, kde je zas pionierom obchod Barber.sk. Zistili sme, že jeho majiteľ a zakladateľ Tomáš Slamka rozšíril svoje aktivity a tiež už má svoj Hero barbershop. Prvý sa hlási k britskej škole, druhý zas skôr k americkej. Okrem toho, čo tieto školy znamenajú, sme pričuchli k remeslu, ktoré sa nebojí hovoriť, že v ňom ženy nemajú miesto. Hoci...
Čo majú spoločné diviak, kôň a jazvec
Robiť rozhovor s respondentom, ktorý má britvu pod vaším krkom, môže znamenať, že si má človek dávať pozor na otázky. V prípade Martina to však nehrozilo. Vysoký profesionál pôsobil distingvovane a priateľsky. Ako prvé sme si ujasnili, či vníma rozdiel medzi pojmom barbier a holič. Čisto technicky to je, samozrejme, len preklad z angličtiny. Sám sa však radšej označuje za holiča. Na druhej strane chápe, že z marketingového hľadiska je prospešnejšie otvárať barbierstva. Holičstvo má z minulosti akýsi nádych druhotriednej a lacnej služby.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?