Slovenský automotive začína byť v nezávideniahodnej situácii. Nedostatok čipov tento rok na niekoľko týždňov odstavil výrobu vo všetkých štyroch podnikoch. To, čo sa začiatkom roka javilo ako krátkodobé nedopatrenie na strane dodávateľov polovodičov, má dnes príchuť vážneho problému.

Na snímke zamestnanci automobilky Volkswagen Slovakia a.s. odchádzajú z práce po obnovení výroby v Bratislave 20. apríla 2020. Bratislavský Volkswagen od pondelka po niekoľkotýždňovej prestávke čiastočne obnovil výrobu automobilov. Bratislavský závod rozbehol v jednozmennej prevádzke za prísnych opatrení jeden zo segmentov vyrábajúcich SUV vozidlá. Firma prerušila výrobu 17. marca 2020 pre aktuálnu krízovú situáciu v súvislosti s novým koronavírusom. Automobilka sa rozhodla prerušiť výrobu aj z
Neprehliadnite

Volkswagen v Bratislave si trúfa dohnať stratenú výrobu. S nedostatkom čipov ale stále zápasí

Jeho výsledkom budú na konci roka tisíce nevyrobených vozidiel len na Slovensku a tie budú chýbať v skladoch predajcov po celom svete. Kým najväčší výrobný podnik Volkswagen Slovakia predvlani dokázal zo svojich liniek vypraviť zhruba 378-tisíc vozidiel, v minulom roku po piatich týždňoch nútenej covidovej prestávky a obmedzeniach v ďalších mesiacov stihol vyrobiť už len 309-tisíc kusov.

Aktuálne už firma pre nedostatok polovodičov vlaňajšiu odstávku v počte vypadnutých zmien presiahla. Možno teda očakávať, že v tomto roku výroba nepresiahne hranicu tristotisíc áut. Stotisícový výpadok v porovnaní s rokom 2018 sa s určitosťou začne prejavovať nielen na hospodárení podniku, ale aj na jeho dodávateľskej sieti.

Sme pred vrcholom

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa