Každého človeka, ktorý niečo tvorí či vyrába, trápi otázka, čo je pre úspech v jeho podnikaní naozaj dôležité. Kedysi bolo potrebné vlastniť pôdu, neskôr stroje. Lenže čo je dôležité dnes? Technológie? Určite áno, ale len čiastočne. Peniaze? Určite áno, ale len čiastočne. Autori medzinárodného bestsellera Made to Stick, ktorý bol pred troma rokmi vyhlásený za najlepšiu knihu roka v kategórii business books, tvrdia, že o úspechu dnes rozhoduje nápad. Schopnosť spojiť nespojiteľné, dávať produktom novú emóciu, nazerať na veci inak.

Provokatívna, zábavná, inšpirujúca a príbehmi nabitá publikácia pravdepodobne v každom čitateľovi, ktorý má v sebe aspoň kúsok tvorivého myslenia, navždy zmení spôsob komunikácie jeho myšlienok. V šiestich kapitolách autori radia, ako na to. Podľa nich je základom chytľavosť myšlienky. Je to akýsi bod zlomu, keď isté sociálne fenomény dosiahnu moment, keď sa z nich stanú javy s charakterom epidémie, preskočia z malej skupinky na obrovské davy a ich šírenie naberá na rýchlosti. Práve v knihe o miliónovom nápade sú pomenúvané vlastnosti, ktoré robia nápadmi chytľavými. Autori sa zameriavajú na to, ako vytvárať efektívne nápady, prečo sa niektoré chytia a iné upadnú do zabudnutia. Vymenúvajú napríklad šesť princípov, ktoré sa pri úspešných projektoch opakujú (jednoduchosť, moment prekvapenia, konkrétnosť, hodnovernosť, emócie, príbehy). Všetky ilustrujú konkrétnymi prípadmi a príbehmi. A veľmi zaujímavými. Napríklad o objavení príčiny žalúdočných vredov. Barry Marshall a Robin Warren, úplne neznámi vedci (prvý ešte ani nebol v tom čase lekárom, robil si školenie na internistu), tvrdili, že za to môže baktéria Helicobacter pylori. Vedecký svet ich vysmial, lebo kto to kedy videl, aby dvaja totálne nevedecky pôsobiaci chlapíci objavili, po čom pátrajú neúspešne vedecké pracoviská roky rokúce? To bolo na začiatku 80. rokov. Potom prišiel nápad, ako svoj objav prezentovať. Na jeseň 2005 tí dvaja chlapíci dostali Nobelovu cenu za medicínu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa