Tretí a zároveň najmenší z modelov značky Range Rover, ktorá sa preslávila ako liaheň honosných offroadov, sa zaradil do kategórie kompaktných crossoverov. Samotný výrobca ho tituluje ako luxusné cross-coupé. Jeho výstavná premiéra sa odohrala ešte na jeseň 2010 v Paríži, no výroba odštartovala až v polovici minulého roka. V jeho závere sa Evoque začal predávať aj na Slovensku v plnom diapazóne možností – v trojdverovej aj päťdverovej karosárskej verzii, s pohonom predných kolies aj ako štvorkolka. Pod prednou kapotou alternujú tri prepĺňané štvorvalce, na výber sú tiež šesťstupňové prevodovky – manuálna aj automatická. My sme otestovali päťdverový derivát s 2,2-litrovým turbodieselom (140 kW/190 k), automatickou prevodovkou, pohonom 4 x 4 a strednou úrovňou výbavy Dynamic.
S karosériou dlhou len 4 350 mm o 430 mm Evoque zaostáva za stredným súrodencom Range Roverom Sport. No jeho pohotovostná hmotnosť 1 625 kg prezrádza, že v disciplíne robustnosť konštrukcie ani najmenší z rodu Range Rover neťahá za kratší koniec. Naopak, masívne sebavedomie z neho doslova exploduje. Fazóna zovňajšku – to je už kapitola sama osebe. Tón udáva vysoký pontón karosérie v kontraste s nízkou kabínou a strechou, ktorá sa zvažuje smerom dozadu až po efektný šilt. K tomu odsadené svalnaté lemované blatníky nad veľkými kolesami, uhrančivé pohľady svetlometov, ochranné štíty nábehových hrán a famózna hra efektných bočných prelisov. Skvostný športový zjav. V aktuálnom automobilovom parku, ktorý sa zmestí pod široký pojem SUV, ťažko hľadá paralelu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?