V roku 2010 budeme niekde inde. Slogan bratislavského nábrežného projektu Eurovea pozná v hlavnom meste aj mimo neho mnoho ľudí. Pretože šlo o očakávaný a nákladný polyfunkčný komplex, no aj preto, že írsky developer investoval do marketingu množstvo peňazí. Kampaň bola taká premyslená, že napríklad už v roku 2008 dostávali obchodní partneri plánovací diár s logami investora na rok 2010 ako plánovaný termín otvorenia.

Eurovea bola prvým projektom, ktorý do takejto masívnej kampane šiel. Dovtedy developerské spoločnosti zväčša informovali jednoduchou formou letákov, PR článkov či inzercie v tlači a nanajvýš v rádiu. Realitný trh bol najmä v oblasti bývania pred krízou vyvinutý slabo a nedostatok nových bytov viedol k silnému dopytu po akomkoľvek type nehnuteľnosti. Inzerovať nebolo treba. Neustále stúpajúce ceny bytov motivovali ľudí hľadajúcich bývanie na urýchlenú kúpu, „pretože bude už len drahšie“. Priemerná cena bývania podľa štatistiky Národnej banky Slovenska aj skutočne stúpla – od roku 2005 po vrchol v roku 2008 o takmer 80 percent. V takejto situácii sa developeri spoľahli na vlastných známych a niektoré projekty, napríklad apartmánový Melrose v bratislavskej Petržalke, do výraznejších ponúk ani nešli. Rozpredali sa aj bez investícií do reklamy.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa