Je to tak, automobilová ikona minulého storočia, ktorá dlho držala rekord najpredávanejšieho auta vôbec, absolvovala v poradí druhú reinkarnáciu. V novej podobe sa predstavila na svetovej výstavnej premiére na autosalóne v Šanghaji. Novinka v porovnaní so svojím predchodcom New Beetle stratila prívlastok, ostal len Beetle. Kompenzuje to takmer všestranným posunom v základných rozmeroch. Najnovší chrobák totiž medzigeneračne podrástol do dĺžky o 152 mm na konečných 4 278 mm, 84 mm mu pribudlo na šírku, pritom je o 12 mm nižší. Kapacita kufra sa tiež rozkošatila z 209 na 310 mm. Rázvor náprav zväčšený na 2 537 mm sľubuje viac miesta najmä na zadných sedadlách. Retro fazóna karosérie kreovaná zohratým tímom Waltera de Silvu, zdá sa, že vernejšie nasleduje odkaz zakladateľa rodu. Pritom rozkročenej siluete nechýba kus športového espritu. Umocňuje ho prítlačná plocha pod zadným oknom. Zato architektúra pracoviska vodiča až príliš pripomína unifikáciou zviazaný aktuálny strih modelov značky VW. Trochu korenia primiesili tvarované sedačky, na spodku skosený hrubý veniec volantu a prídavná kaplnka osadená v centre nad farebným monitorom. Obsahuje manometer prepĺňania, teplomer motorového oleja, ba aj stopky. Vo výbave má zastúpenie sklenená strecha, potom napríklad bi-xenónové svetlomety a denné LED-ky. K dispozícii je aj špičková audiosústava spoločne vyvinutá špeciálne pre Beetle spoločnosťami Fender a Panasonic. Na trhoch Európy bude Beetlu sekundovať zostava výhradne prepĺňaných štvorvalcov s priamym vstrekovaním paliva. Z nich benzín spaľujú agregáty 1,2 TSI (77 kW/105 k), 1,4 TSI (118 kW/160 k) a 2,0 TSI (147 kW/200 k). Na naftu zas jazdia dva turbodiesely jednotnej kubatúry 1,6 TDI a dvoch výkonových hladín (77 kW/105 k, resp. 103 kW/140 k).

Nový Beetle uvedú a slovenský trh v novembri. ©