O turecké letoviská upadol záujem a slovenským touroperátorom sa podarilo klientov aspoň čiastočne presmerovať do Grécka, na Cyprus či do Bulharska. Aj tak Bratislave ubudlo štrnásť percent charterových cestujúcich, Košiciam 25 percent a Sliaču dokonca vyše tridsať percent.
Úplná väčšina charterov zo slovenských letísk predstavuje outgoing – cesty slovenských dovolenkárov do zahraničia
Z Popradu sa však vlani po prvý raz lietalo do Tirany. Letisko miestneho touoperátora presvedčilo, aby autobusové cesty na letoviská v Albánsku pre možné meškanie dopravy na hraniciach pri návaloch migrantov nahradil lietadlami. Keďže 180-miestny Airbus A320 či 189-miestny Boeing 737 by nenaplnili, našli 86-miestny Canadair slovinskej spoločnosti Adria Airways. Tej totiž v Tirane nocovalo lietadlo z Nemecka, ktoré sa ráno vracalo nazad. Medzi pristátím a štartom Slovinci mohli zaletieť do Popradu a čosi si zarobiť. Albánsky charter mal taký úspech, že bude lietať aj tento rok. Keďže v Poprade mali dve série charterov menšími lietadlami, celkový počet vlaňajších dovolenkárov bol v Poprade menší než predvlani.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?