Špekulácie ustali, nové BMW M5 má oficiálnu podobu aj parametre. Najvýkonnejší derivát radu 5 šiestej generácie sa predstavuje s päťmiestnou karosériou typu sedan lakovanou v modrom odtieni Monte Carlo. Úlohu masívneho základu pre potreby prezentácie zohrávajú dvadsaťpalcové kolesá so zdvojenými lúčmi. V štandardne si vystačí s devätnástkami. Od ostatných reprezentantov päťkového radu sa na pohľad líši predovšetkým do strán vytiahnutými blatníkmi, veľkokapacitnými otvormi náporového chladenia v prednom nárazníku, žraločími žiabrami po stranách, zvýraznenou odtrhovou hranou na veku kufra, zadným difúzorom a dvoma pármi leštených hlavní výfukového potrubia. Charakter novému M radu 5 vtláča vpredu uložený a technológiou TwinPower Turbo dvakrát prepĺňaný 4,4-litrový vidlicový osemvalec s priamym vstrekovaním benzínu a premenlivým časovaním ventilov Valvetronic. To je zásadná zmena v porovnaní s 5,0-litrovým atmosférickým desaťvalcom jeho predchodcu. Maximálny výkon medzigeneračne vzrástol z 373 kW (507 k) na 412 kW (560 k). Výrazný posun o 160 Nm na aktuálnych 680 nastal aj v maxime krútiaceho momentu. Túto porciu sily má vodič k dispozícii v širokánskom spektre od 1 500 do 5 750 otáčok. K zadným kolesám ju posiela sedemstupňová dvojspojková prevodovka M DTC vybavená systémom Launch Control. Vyšším nárokom zodpovedá adekvátne upravená kinematika náprav. Tej zadnej vypomáha elektronický samosvorný diferenciál, ktorý distribuuje krútiaci moment podľa potreby na jednotlivé kolesá v maximálne možnom rozsahu od 0 do 100 percent. Zhrnuté a podčiarknuté vyúsťuje do skvelých dynamických parametrov. Nové BMW M5 akceleruje z 0 na stovku za 4,4 sekundy, hranicu 200 km/h prekoná 13 sekúnd po štarte a dosahuje maximálnych 305 km/h. Na Slovensku sa začne predávať v októbri, no značkoví díleri začnú prijímať objednávky už o mesiac skôr. Cena (zatiaľ neoficiálna) 103 900 eur.

Charakter preoral dvojnásobný doping

P90078294
Zdroj:
P90078294