Mníchovská automobilka postaví do centra reflektorov svojej expozície na frankfurtskom výstavisku svoju ekologickú koncepciu udržateľného automobilového vývoja. Reprezentovať ju budú dva exponáty. Popri mestskom elektromobile BMW i3 Concept pred auditóriom zapózuje aj emocionálny športiak BMW i8 Concept s inovatívnym pohonom plug-in hybrid. Jeho architektúra je navrhnutá tak, aby s ofenzívne stvárneným exteriérom bez problémov držala krok aj jeho nátura. Autori svoje dielo charakterizujú ako vysokovýkonné so skvelou jazdnou dynamikou. Funguje to nasledovne: elektromotor je zabudovaný v module prednej nápravy a spaľovací motor v zadnej. Spája ich takzvaný energetický tunel, v ktorom zaujala miesto vysokopamäťová batéria. Konštruktéri týmto spôsobom dosiahli nízku polohu ťažiska a optimálne rozloženie hmotnosti na obe nápravy v pomere 50:50. Teraz konkrétne. Lítium-iónová batéria sa môže dobíjať zo štandardnej domácej elektrickej siete. Spolu s elektromotorom, ktorý dosahuje výkon 96 kW, umožňujú BMW i8 Concept absolvovať 35 km na čisto elektrický pohon – teda v bezemisnom režime. Aby štúdia naplnila povesť športovej dynamiky, to je už predovšetkým úloha spaľovacieho motora – zážihového trojvalca 1,5 turbo. Pýši sa na svoju skromnú kubatúru enormným maximálnym výkonom 164 kW (223 k). V spoločnom záprahu s eletromotorom produkujú úhrnný maximálny výkon 260 kW (354 k), pričom výsledný krútiaci moment kulminuje na úrovni 550 Nm. Finále už patrí dynamickým parametrom, ktoré fanúšikov športových modelov zaujímajú „až“ na prvom mieste. 2 + 2-miestne BMW i8 Concept akceleruje z pokoja na stovku za 4,6 sekundy a dosahuje maximálnych 250 km/h. Pritom štúdia s potenciálom predátora má nároky pustovníka. Vystačí si s 2,7 litrami benzínu v kombinovanom cykle. Sériová výroba prvých ekologických vozidiel BMW má odštartovať v roku 2013.

Charakter predátora s nárokmi pustovníka

Charakter predátora s nárokmi pustovníka