Po necelých štyroch rokoch sa presunul do mníchovského ústredia pre strednú a východnú Európu, kde pôsobil ako finančný manažér pre oblasť retailu. Začiatkom roku 2016 sa stal finančným riaditeľom českej pobočky a o pár mesiacov nato šéfom financií Microsoftu pre Českú aj Slovenskú republiku.

Logická fúzia

Pozíciu prevzal M. Štefík v situácii, keď Microsoft v oboch krajinách konsolidoval svoje sily s cieľom vytvoriť silnejšiu organizáciu pre obidva trhy. „Spojenie manažmentu pobočiek na dvoch veľmi podobných a vzájomne prepojených trhoch bol prirodzený krok vpred. Umožnil efektívnejšie využívať prostriedky a lepšiu starostlivosť o zákazníkov. Zároveň sa tým otvorili nové príležitosti pre zamestnancov, ktorí majú šancu dosiahnuť viac v rámci celej korporácie,“ vysvetľuje M. Štefík.

V rámci integrácie mal M. Štefík na starosti celú operatívu – od štatutárnej agendy a zladenia interných postupov až po centralizáciu zdrojov a nastavenie biznis rytmu tak, aby zodpovedal transformácii samotného Microsoftu. S tým súvisela aj zmena predajnej stratégie, ktorá už v prvých deviatich mesiacoch výrazne zvýšila podiel predaja strategických produktov – cloudových služieb a zariadení s operačným systémom Windows. Zachovala sa pritom zdravá ziskovosť, o čo sa výrazne zaslúžila aj analytická práca finančného oddelenia.

Nový obsah financií

Martin Štefík ako člen top manažmentu zodpovedá za stratégiu a chod firmy. Microsoft ako globálna korporácia prechádza v posledných rokoch zásadnou zmenou s cieľom zostať lídrom digitálnej transformácie. Zároveň chce inšpirovať na zmenu aj ostatných – vlastným príkladom a skúsenosťami.

Zmenami tak prechádza aj samotné finančné oddelenie, hlavne postupnou automatizáciou transakčných činností a využívaním digitálnych technológií. Zodpovednosť za tradičné zložky ako účtovníctvo, dane či nákup, samozrejme, zostáva, čoraz väčší dôraz sa však kladie na analýzu dát a vyhľadávanie obchodných príležitostí. „Tu vidím najväčší priestor na svoju realizáciu – v možnosti lokalizovať celosvetovú obchodnú stratégiu na česko-slovenské podmienky, to všetko za podpory silného controllingu využívajúceho najmodernejšie technológie,“ hovorí M. Štefík. Celkom logicky siaha po produktoch z vlastnej „dielne“: do finančných a trhových prognóz je zapojený Machine Learning (strojové učenie s prvkami umelej inteligencie), obchodné dáta analyzuje a vizualizuje cloudová služba PowerBI, efektívnu komunikáciu a zdieľanie dát v decentralizovanom tíme poskytuje Office 365. Takto vybavené a fungujúce oddelenie zároveň slúži obchodu aj ako „referencia“ efektívneho riadenia financií.

Biznis líder

Dôležitou súčasťou firemnej kultúry Microsoftu je dlhodobá motivácia ľudí. Preto aj pozícia finančného riaditeľa vyžaduje lídra so schopnosťou inšpirovať, viesť a rozvíjať zamestnancov. „Mojou filozofiou je byť pozitívny líder – pomôcť ľuďom identifikovať a rozvíjať svoje prednosti,“ vysvetľuje M. Štefík. Ako člen finančného manažmentu pre strednú a východnú Európu má na starosti práve ľudskú agendu a sám aktívne rozvíja talenty v rámci svojho tímu, ale aj regiónu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa