Podmienky, za akých si akciové spoločnosti s účasťou štátu reklamných partnerov vyberajú, sú navyše v mnohých prípadoch pochybné. Vzbudzujú otázniky, či nejde skôr o odlievanie peňazí do vreciek známych podnikateľov či mecenášov strán, ktoré sú práve pri moci.

Nový začiatok?

V centrálnom registri zmlúv sa nedávno objavila dohoda o ukončení reklamnej spolupráce medzi štátnou firmou na prepravu ropy Transpetrol a súkromným hokejovým klubom HC Slovan Bratislava, ktorý patrí oligarchovi Jurajovi Širokému. Transpetrol roky do Slovana nalieval státisíce eur. A je možné, že napriek spomínanej dohode bude v tomto trende ďalej pokračovať.

Koľko presne zo stopercentnej štátnej akciovky do Slovana za posledné roky odišlo, nie je známe. Transpetrol pôvodnú zmluvu nezverejnil s odvolaním sa na obchodné tajomstvo a na skutočnosť, že Slovan si odtajnenie platieb neželal.

Keď denník Sme v roku 2013 upozornil na dlhoročné partnerstvo Transpetrolu a hokejového klubu, napísal, že suma sa môže pohybovať v státisícoch eur. Akciovka si na Slovane prenajala napríklad luxusný skybox. Na internete zverejnila faktúru s názvom „záloha-nájom SKY BOXu“, cez ktorú vyplatila vyše dvestotisíc eur.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa