Na domácom čínskom trhu, v smartfónoch aktuálne najdôležitejšom na svete, je už Xiaomi pojmom. Podľa analytickej agentúry Canalys bol v prvom tohtoročnom kvartáli tretím najväčším dodávateľom, za Samsungom a Applom, v prachu necháva známejších drakov ako Huawei a Lenovo. A to prvý smartfón uviedol len v roku 2011. Teraz chce firma, ktorej názov sa dá voľne preložiť ako miska ryže, nechať svoje menu ochutnať aj záujemcom mimo veľkej červenej ríše.

Napodobenina Steva Jobsa

Dôvod úspechu mobilov Xiaomi možno prvoplánovo zhrnúť do jednej vety. Firma vyrába dizajnovo prepracované iphonoidné telefóny za polovičnú cenu nahryznutého jablka. Skutočnosť je, samozrejme, o niečo zložitejšia. Prepracovaný dizajn a polovičné ceny majú aj Huawei a spol., no taký rešpekt – pri všetkej úcte – nebudia. Čím sa od nich Xiaomi odlišuje, je obchodná a marketingová stratégia.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa