Ak chcú obstáť v konkurencii, musia sa vedieť flexibilne prispôsobiť meniacej sa skladbe zákaziek (pričom ani veľkí hráči si nedovolia odmietnuť menší objem tlače) a zvýšeným nárokom na kvalitu, rýchlosť spracovania a najmä na cenu.
Tlačiarne si už zvykli na nepotešujúce signály z printových médií. Ani vlani sa nezastavil prepad predajnosti tlačených periodík. Monitorované výdavky na reklamu v printe podľa oficiálnych cenníkov nepatrne vzrástli, ale po odpočítaní bonusov, zliav a barterov sa reálne opäť scvrkli.
Po vlastníckych zmenách v českých médiách, do ktorých vstúpili silní lokálni hráči, sa podobný scenár odohráva aj na Slovensku. Skupina Penta skúpila podiely vo viacerých vydavateľských domoch vrátane 7 Plus a TREND Holding. Tento rok pridala českú akvizíciu, vydavateľstvo Vltava-Labe-Press, pod ktoré spadá aj tlačiareň Novotisk.
Naštartovaná produktivita
Rezkejší krok ekonomiky sa odzrkadlil na výsledkoch polygrafických firiem. „Z oficiálnych štatistických údajov vyplýva, že v roku 2014 sa polygrafia posilnila,“ konštatuje Peter Blubla, prezident Zväzu polygrafie na Slovensku. Poukazuje na pozitívny vývoj ukazovateľov produktivity a zvýšenie priemernej mesačnej mzdy o tri percentá na 870 eur. Dvíhať platy bolo z čoho. Produktivita práce, meraná podielom pridanej hodnoty na pracovníka, poskočila o
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?