Luxusné čierne francúzske SUV, konkurencia Mercedesu GLC, BMW X3 alebo aj Audi Q5, v prípade nášho testu poháňal benzínový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,6 litra a dvojica elektromotorov, ktoré sa starajú o pohon všetkých kolies. Zážihový agregát ponúka najvyšší výkon 147 kw (200 k), predný elektrický motor 81 kW (110 k) a zadný 83 kW (113 k). Keďže sa však výkony nedajú jednoducho spočítať, celkový najvyšší systémový výkon je 221 kW (300 k). Ako sa počíta? Zjednodušene ako maximum, v ktorom sa dokážu všetky tri pohonné jednotky stretnúť. Individuálne môžu mať výkonnostnú špičku aj vyššie, no ak majú ťahať za jeden povraz, nie každý z motorov bude vždy v optimálnom spektre otáčok z hľadiska produkcie výkonu.
Trakčný akumulátor s kapacitou 14,2 kWh som teda nabil na sto percent a bol som zvedavý, akú spotrebu je možné dosiahnuť v reálnych podmienkach počas prvých sto kilometrov jazdy.
Reálna spotreba
V našom prípade to bolo 2,8 l/100 km. Dlhodobá spotreba, ktorú som našiel zaznamenanú v palubnom počítači, ukazovala cifru 7 l/100 km. To jasne ukazuje, že záleží len na vodičovi, ako často bude nabíjať akumulátor – čím viac, tým lepšie. Investícia do plugin hybridu bez následného nabíjania nedáva zmysel. V prípade elektrickej prevádzky totiž DS 7 dokáže jazdiť so spotrebou približne 16,4 kWh.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?