Cargo si v privatizácii svojej dcérskej firmy Cargo Wagon vybralo švajčiarsku firmu AAE Ahaus Alstätter Eisenbahn. Tá má zabezpečiť peniaze, ktoré zmažú polovicu 350-miliónového dlhu. Cargo potom začne riešiť svoj druhý problém, ktorým je zanedbávanie investícií. Väčšina jeho lokomotív má vyše 30 rokov a nové nenakupuje, čo obmedzuje jeho pôsobenie na zahraničných trhoch. Druhým rizikom je dopyt. Aj preto, že najvýznamnejší tovarový tok Carga prichádza z krízou zasiahnutej Ukrajiny.

Sociálna cesta do pekla

Dlh Carga pomohla vytvoriť prvá vláda Roberta Fica, ktorá napriek extrémnemu poklesu tržieb zakázala manažmentu prepúšťať. Kabinet Ivety Radičovej naplánoval zníženie stavov o zhruba päťtisíc ľudí. Keď sa Fico a spol. vrátili, našťastie si plán predchádzajúcej vlády osvojili. Aj preto, že Cargu by bez neho hrozila reštrukturalizácia, prípadne konkurz.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa