V dobe globalizácie sa naše subjekty cestovného ruchu dostávajú do priamej konkurencie so subjektmi, ktoré boli v minulosti nepredstaviteľné. Dobrým príkladom sú PMS (property management systémy), ktoré už využíva väčšina slovenských hotelov a slúžia na digitalizáciu ich kapacít. V prípade, že hotel použije lokálneho poskytovateľa, ktorý neponúka globálne riešenie, hotel nie je konkurencieschopný. Svoje inventory (sumár všetkých voľných izieb) si drží len interne, prípadne má možnosť predaja na svojej webstránke.
Prvý krok k úspechu
Kto však chce byť úspešný, musí vedieť distribuovať svoj produkt šikovne, teda smart. Prepojenie PMS so channel managerom (zjednodušene softvérom na efektívnu distribúciu voľných izieb cez všetky predajné kanály) umožní predaj produktov na viac ako 500 online cestovateľských portáloch (online travel agency či skrátene OTAs), a to globálne. V rôznych regiónoch Európy a sveta sú aj v závislosti od jazyka iní top predajcovia, na ktorých sa produkt vášho hotela nezobrazuje. Prepojenie channel manager a PMS s rezervačným systémom a priamym predajom z vlastnej webstránky je štandardom v sieťových hoteloch aj u nás. Možnosť automatického prepojenia na Google (Google hotel prices integration), kde sa tiež zobrazí ponuka s aktuálnou cenou, je veľká výhoda, ktorú poskytujú len globálne najúspešnejší poskytovatelia. Internetové vyhľadávače sú pritom pre ľudí top zdrojom plánovania dovolenky so 60-percentným dosahom.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?