Veľa hovoríme v biznise o digitálnej transformácii, ale byť úspešný v dnešnom svete si vyžaduje omnoho viac ako len digitalizáciu. Vyžaduje si to pochopenie, že povaha konkurenčnej výhody sa zmenila, že byť digitálny nestačí.
Nové miesto na trhu
Za posledné tri roky ide spoločnosť a biznis neustále z jednej krízy do druhej a veľmi pravdepodobne nás za rohom čakajú ďalšie závažné krízy. Jedinú istotu máme v tom, že určite príde ďalšia zmena základných dlhodobo zažitých parametrov. Týmto spôsobom sa civilizácia posúva dopredu, miestami bolestivým očistným procesom, ktorý nás núti zmeniť svoje myslenie, spôsob práce a manažovania iných.
Tento čas by sme mali využiť na to, aby sme si znovu predstavili a predefinovali, aké miesto má mať naša spoločnosť na trhu a vo svete, v ktorom bude k dispozícii menej zdrojov. Nielen energetických, nerastných, fosílnych, ale aj dostupnosť bývania môže byť nižšia pre novú generáciu. Musíme si úprimne odpovedať na zásadnú otázku, nakoľko užitočné budú naše produkty a služby v budúcnosti a ako ich budeme realizovať za nových podmienok.
Ak máme na trh prinášať úplne nové technológie, produkty a služby v súlade s princípmi udržateľnosti, budeme musieť spolupracovať omnoho intenzívnejšie naprieč profesiami, organizáciami, sektormi, krajinami a taktiež vytvárať nové ekosystémy spolupráce. Takisto sa musíme vedieť spájať bez ohľadu na iné názory a nastavenia.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?