Nevyspytateľná spotreba zákazníkov neustále skúša šikovnosť predať a zarobiť. V segmente športovej obuvi a oblečenia to cítia nemecké značkové ikony Adidas i Puma. Kým čistý zisk Adidasu sa v druhom kvartáli zosypal medziročne o vyše 90 percent na deväť miliónov eur, jeho menší rival Puma odoláva viac. Zisk po zdanení mu klesol o šestinu na 39 miliónov eur. Profit skresali najmä rastúce prevádzkové náklady a vyššie investície do vývoja a dizajnu, ktoré sa medziročne zvýšili o 15 percent na 29 miliónov eur.

Puma je po americkej Nike a Adidase svetovou trojkou v produkcii športového oblečenia. Len obuv generuje značke skoro tri pätiny tržieb. Tie v uplynulom kvartáli mierne vzrástli na 738 miliónov eur. Najviac, takmer o sedem percent stúpol obrat v Amerike. V ázijsko-pacifickom regióne zaznamenala firma mierny pokles, podobne ako na starom kontinente. Za ostatných 15 rokov vzrástli tržby Pume dvanásťnásobne na lanských viac ako 2,5 mld. eur. Na tento rok väčšina analytikov predikuje ich jedno- až dvojpercentný pokles. Druhý polrok nečaká ľahký ani vedenie spoločnosti. Výsledky boli nad očakávania trhu, ale firma varovala, že vzhľadom na svetovú recesiu očakáva, že obchodné podmienky zostanú náročné. Nosnými značkami nemeckej dvojky sú Puma a Tretorn. Firma zamestnáva vyše 10-tisíc zamestnancov vo viac ako štyridsiatich krajinách sveta. Do roku 2011 plánuje ušetriť na nákladoch 150 miliónov eur. Najväčším akcionárom s viac ako dvojtretinovým podielom je francúzska maloobchodná firma PPR, ktorej patrí napríklad aj značka Gucci.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa