Aký je rozdiel medzi Severoeurópanom a ženou z Bulharska? Keby bola reč o farbe vlasov či o výške finančného bohatstva, odpoveď by sa natískala ľahko. A zložitá nie je ani v prípade, ak je debata o využívaní bankových služieb cez online kanály. Kým severania podľa štúdie Deutsche Bank v rebríčku využívanosti internetu pri styku s bankou vedú, juhovýchodné krajiny Európy sú presne na opačnom konci. Slovensko sa neprekvapivo nachádza v skupine s ostatnými krajinami stredoeurópskeho regiónu, ktorý sa s online bankou kamaráti menej než klienti zo západnej Európy. No Slováci sú na čele rebríčka krajín V4. Podľa štúdie Deutsche Bank z konca minulého roka online banking používa štvrtina Slovákov. Celkovo za Európu je to každý tretí človek. Do roku 2020 by do banky cez internet malo chodiť 60 percent Európanov. To, samozrejme, nevylučuje, že budú ďalej navštevovať aj kamenné pobočky.

Hoci by sa mohlo zdať, že sever Európy je preto náchylný využívať internet v styku s bankou, lebo je tam nižšia hustota obyvateľstva a za bankou treba cestovať ďaleko, nie je to tak. Podľa štúdie sú k online bankingu viac náchylní ľudia v oblastiach viac obývaných. Tak v Škandinávii, ako aj v ostatných európskych krajinách. Príklad Nemecka pritom dokazuje, že internet je dôležitý nielen pre operácie, ale ešte viac pri hľadaní finančných produktov. Až 65 percent nemeckých používateľov internetu si hľadá finančné produkty na webe a viac ich klikne na stránky bánk, než by začali hľadať v Googli. Ďalšími najnavštevovanejšími stránkami sú práve direkt banky.

Podľa štúdie nemeckej banky sú budúcnosťou direkt bánk najmä ženy. Muži vo všeobecnosti využívajú banky cez web viac. Priemerný rozdiel medzi využívaním online bankingu mužmi a ženami je v Európe 16 percentných bodov. Súvisí to najmä s nižším zapojením žien na pracovnom trhu.