Pokiaľ sa tento rok chystáte vybrať si auto na niektorom autosalóne v Európe, s najväčšou pravdepodobnosťou máte smolu. Známy ženevský autosalón sa bude konať v Dauhe v Katare na jeseň. Najväčší európsky autosalón sa zase presťahoval z Frankfurtu nad Mohanom do Mníchova a autosalón pripomína už len vzdialene.
Nesmieme zabudnúť na posledný parížsky autosalón, ktorý zanechal podivný dojem zo zmesi francúzskych konceptov a čínskych značiek. V prípade, že máte záujem porovnať vozidlá viacerých značiek a vybrať si na jednom mieste, musíte si počkať na január budúceho roka a ísť do Bruselu. Tohtoročný bruselský autosalón bol totiž návratom autosalónov a azda aj akýmsi budíčkom pre automobilky, že by sa mali vrátiť z virtuálneho a mediálneho priestoru do výstavných hál.
Výstava Brussels Motor Show oslávila po vynútenej dvojročnej prestávke spôsobenej pandémiou koronavírusu dôstojne sté výročie svojej existencie. Belgický automobilový zväz FEBIAC dokázal, že keď sa chce, tak to ide. V Bruseli bolo prítomných 55 automobilových značiek, ktoré predviedli viacero svetových, európskych aj belgických premiér a popri koncepčných vozidlách vzdali úctu automobilovým fanúšikom výstavy a svojim zákazníkom.
Bruselský autosalón, ktorý nie je v Európe taký známy ako ženevský, frankfurtský a parížsky, právom dlhodobo patrí k najnavštevovanejším. Keby ste si pritom mysleli, že ide o okázalú výstavnú šou, na ktorej sa veľké značky prezentujú honosnými obrovskými expozíciami, aby opticky vytlačili menšie značky, veľmi by ste sa mýlili.
V tejto súvislosti musíme spomenúť rozpočty veľkých automobiliek na prezentácie v Ženeve, vo Frankufurte nad Mohanom a v Paríži, ktoré boli horibilné – rádovo išlo o sumy 20 až 50 miliónov eur. Preto nie div, že automobilky z autosalónov postupne vycúvali, aj keď ich hlavným argumentom bolo, že autosalóny sú mŕtve, na autosalónoch sa nepredáva a že predaj sa presúva do online a virtuálneho prostredia. Pritom práve automobilové zväzy si určili, že na veľkých „motor shows“ sa priamo predávať nebude.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?