Nákupná mánia zvykne ľudí chytiť najmä v predvianočnom období. V Bratislave tento rok nákupný ošiaľ štartoval už skôr, na jeseň. Premiéru malo v hlavnom meste v polovici októbra nové nákupné centrum na mieste rovnomenných bývalých kúpeľov Central. Rovnaký deň otváral aj rozšírený predajca nábytku Ikea. Koncom októbra zase zväčšené nákupné centrum Avion.

Celkovo pribudlo na slovenskom trhu tento rok podľa údajov poradenskej spoločnosti Cushman & Wakefield (C&W) spolu 54-tisíc štvorcových metrov nákupných plôch. Okrem bratislavského Centralu a Avionu vyrástol na strednom Slovensku projekt Europa Shopping Center vo Zvolene. Na porovnanie, v susednom Česku má v tomto roku vzniknúť nové miesto na nákupy s celkovou plochou 104-tisíc štvorcov. Predajná plocha na tisíc obyvateľov dosahuje na Slovensku takmer 210 m2, v Česku je to podľa údajov C&W len niečo vyše 200.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa