Bratislava má oproti silnejším susedom viacero hendikepov. V prvom rade objem trhu. Viedeň má priame spojenie s celoeurópskymi nočnými prekladiskami expresných zásielkových služieb UPS, FedEx či TNT. Výnimkou je DHL, ktorá zo Slovenska obsluhuje aj rakúsky trh. Vo Schwechate pristávajú pravidelné linky šiestich špecializovaných, najmä ázijských cargo aerolínií, kým v Bratislave ani jedna. Tri nákladné spoločnosti lietajú aj do Prahy a Budapešti. Linky vo Viedni obsluhujú nielen Rakúsko, ale aj územie od severného Talianska, cez Česko a Slovensko až po výsek Poľska. Budapešť má zasa „pod palcom“ časť Slovenska, Grécka, krajiny bývalej Juhoslávie, Bulharsko, Rumunsko, Albánsko i západnú Ukrajinu.
V Bratislave zatiaľ chýba osobitný terminál na prácu s nákladom, jeho triedenie a prekladanie na kamióny. V Prahe sa však vyše 56 percent nákladu vozí inak ako nákladnými lietadlami – v podpalubí pasažierskych liniek. Podobne je to vo Viedni a v Budapešti. Let zaplatia cestujúci, náklad je príjmom navyše. Pritom v podpalubí Airbusu A320 možno odviezť až štyri tony carga, v Boeingu 767 do desať ton a v Boeingu 777 dvojnásobok. Bratislava je však prakticky low-costovým letiskom a dominantný Ryanair ani maďarský Wizz Air náklad nevozia. Malý objem carga už roky dopravujú iba najmenšie lietadlá Českých aerolínií a nováčikom s cargom v podpalubí je spoločnosť flydubai.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?